 | | | Anti-memorials and World War II Heritage in the San Francisco Bay Area: Spaces of the 1942 Black Sailors' Uprising This essay excavates a little-known uprising of black sailors in Vallejo, California, a World War II boomtown where, in late December 1942, African Ameri-can Navy personnel rose up to resist racism and to contest segregation at the Mare Island Navy Depot. White personnel sent to put down the revolt shot at least two unarmed black sailors. I focus on one site of reported violence: a downtown intersection, a location and incident interpreted in a woodcut print by artist Frank Rowe. The image contrasts with the uprising's invisibility within the downtown spaces of the city. Accordingly, this... | | Medios sociais e ensaio documental feminista En Lopes, M.I.V & e Krohling Kunsch, M. (2016): Comunicação, Cultura e Midias Sociais. São Paulo: ECA-USP Introdución: "Conectadas pero segregadas", unha idea reactiva da cineasta, escritora e investigadora Ursula Biemann condúcenos ao estudo do uso das redes sociais desde unha perspectiva de xénero, e a localizar nun percurso de tres décadas a pasaxe dende determinadas prácticas e actitudes que a penas experimentaban con ou instrumentalizaban as redes, cara a incorporación consciente das mesmas para fins expresivos, organizativos e comunicativos, é dicir, de intercambio con respecto a... | | An Investigation of Professional Top-Level Youth Football Coaches' Questioning 3 Practice 4 To position learners as more central components in the coaching process, scholars suggested that coaches should employ a questioning approach, which may lead to the development of desirable learner outcomes (i.e., increased problem solving and decision-making skills) studies, however, indicate that coaches rarely employ questions within their practice. When questions are asked, these questions rarely move beyond lower-order or 'fact seeking' enquiries. While this research provides information concerning the frequency and in some cases, the type of questions coaches asks, it fails to report... | | Quando a casa é a prisão: uma análise de decisões de prisão domiciliar de grávidas e mães após a lei 12.403/2011 O presente artigo de pesquisa financiada pela FAPESP e teve por objeto de estudo e análise a maneira como as questões relacionadas à efetivação de direitos de presas grávidas e mães estão sendo tratadas pelo sistema de justiça criminal. Considerando que o ordenamento jurídico pátrio regula de forma específica os direitos materno-infantis, bscamos entender, por meio da analise de acórdão do TJ/SP, como tem sido a efetivação de direitos de gestantes e mães presas pelos julgadores. O foco da pesquisa foi a aplicação do instituto da prisão domiciliar trazido pela lei 12.403/2011 em casos de... | | Resenha - Bases da educação cristã Trabalho apresentado para o curso de Educação Cristã, do Seminário Teológico Evangélico BETEL BRASILEIRO do 2 ͦ ano, Profa. Paula Coatti. ARMSTRONG, Hayward. Bases da educação cristã, Tradução Merval de Souza Rosa, 2 ed. Rio de Janeiro: JUERP, 1994, 175 páginas. | | Investigating school leadership at a time of system diversity, competition and flux This dissertation reports on a qualitative study of school leadership with nine secondary-school headteachers (of maintained schools) or principals (of academy-type schools) in England. The project maps schooling provision and offers an empirical account of leaders' identities and practices in neoliberal and neoconservative times. Informed by a critical policy-scholarship methodology, documentary data from primary and secondary sources supplement narrative and semi-structured interviews conducted over 18 months. The findings are reported in five journal articles and one book chapter. The... | | |
Academia, 251 Kearny St., Suite 520, San Francisco, CA, 94108 Unsubscribe Privacy Policy Terms of Service © 2016 Academia | |
Sem comentários:
Enviar um comentário